Reisverslag Spanje!

Alsof ik nog niet genoeg leuke dingen had gedaan de voorbije zomer, kon ik 12 september alweer op reis vertrekken. Dit keer ging ik naar Spanje. Ik was er nooit eerder geweest, dus ik was natuurlijk erg benieuwd. We zaten op hotel in Malgrat de Mar, een badplaats op een uurtje ten oosten van Barcelona. Acht dagen genieten van het mooie weer, prachtige uitzichten en indrukwekkende gebouwen. Lees verder voor de foto’s en mijn allereerste indruk van Spanje!

Eerder deze zomer bezocht ik al de prachtige stad Budapest, en daar schreef ik ook een verslag over. Barcelona, en Spanje over het algemeen, wekte hoge verwachtingen bij mij. Ik had al zoveel goeds gehoord, dat ik blij was dat ik eindelijk ook zelf kon gaan!

We logeerden dus in Malgrat de Mar, lekker dicht bij het strand! Het strand was erg mooi en sfeervol, maar soms waaide het er wel heel hard! De eerste dag dat we in Spanje waren hebben we gewoon wat rondgehangen op het strand.

Reisverslag Spanje!

Na een lange strandwandeling gingen we een froyo (frozen yoghurt) eten met heel veel rood fruit! Heerlijk!

We waren steeds op zoek naar tapas! In een klein restaurantje in het centrum van Malgrat vonden we deze heerlijke tapas. Zes broodjes met typisch Spaanse gerechtjes.

De dag erna zouden we naar Barcelona gaan. Op het balkon van het hotel zagen we de zon opkomen.

Reisverslag Spanje!

Na een treinrit van ongeveer een uur en twintig minuten kwamen we eindelijk aan in Barcelona. We gingen meteen iets eten in een kleine bar, zodat we weer op krachten konden komen na een vermoeiende rit.

We hebben veel moois gezien in de straten van Barcelona, maar de gebouwen van Gaudí sprongen er natuurlijk bovenuit. Hierboven zie je zijn Casa Batlló, een prachtig gebouw dat meteen aan een sprookjeshuis doet denken door zijn golvende lijnen.

Een eindje verderop in dezelfde straat staat ook zijn Casa Milà, in de volksmond ook wel La Pedrera genoemd. Casa Milà is een enorm indrukwekkend organisch gebouw. Ik kon er wel heel de dag naar blijven kijken!

Reisverslag Spanje!

We liepen verder en bezochten ook La Sagrada Familia, dat ik maar moeilijk op de foto kreeg. In een superklein straatje net naast de grote kerk hielden we even halt: het zag er zo schattig en gezellig uit!

Natuurlijk moest ik ook eens een heerlijke sangria proeven!

Na de sangria-pauze liepen we verder door een park, en we kwamen deze imposante fontein tegen. Je kon er helemaal rond lopen en met trapjes naar boven gaan. We stonden ervan versteld dat deze plek niet in onze reisgids stond.

Reisverslag Spanje!

De volgende dag besloten we de andere kant op te gaan. We huurden een fiets voor de hele dag en fietsten naar Blanes, dat enkele kilometers ten oosten van Malgrat ligt. Onderweg moesten we een uitgedroogde rivier oversteken. Toen we in het midden van de rivier stonden, hadden we een heel speciaal uitzicht.

In de rivier leek het wel of we in een andere wereld waren!

In Blanes ligt op de top van de berg een prachtige botanische tuin. We fietsten dus de berg op (en dat was enorm vermoeiend – we moesten onze versnelling op het allerlaagste zetten om ook maar een centimeter vooruit te komen) en konden boven genieten van een prachtig uitzicht.

Reisverslag Spanje!

De botanische tuinen waren wondermooi om te zien. Niet alleen stonden overal waar we kwamen planten die we nog nooit hadden gezien, het was ook heel mooi ingericht, met kleine padjes, trappen en prieeltjes.

Woensdag hebben we in Malgrat aan het strand gelegen, en donderdag gingen we opnieuw naar Barcelona. We wilden namelijk nog heel graag naar Parc Guëll gaan. Parc Guëll ligt in het noord-oosten van Barcelona, en is een park dat Gaudí heeft ontworpen om er een woonzone van te maken. Het lijkt er wel alsof je door een andere wereld loopt! Boven konden we genieten van dit prachtige uitzicht mét zonsondergang!

Om je een idee te geven van Parc Guëll: tegeltjes, tegeltjes, tegeltjes. Het hele park is enorm kleurrijk en organisch vormgegeven. Achter elke hoek schuilt weer wat anders.

Reisverslag Spanje!

Vrijdag bezochten we Tossa de Mar, dat ten oosten van Malgrat ligt. Onze reisleider had ons er wat over verteld, en we besloten eens een kijkje te gaan nemen. Tossa de Mar ligt net naast Lloret de Mar, waar je misschien al eens van gehoord hebt. In Tossa is het heel rustig: het is er verboden een nachtclub te openen! Je kan er het oude stadsdeel bezoeken en aan het strand liggen. We namen de boot langs de kust weer naar Malgrat.

Zaterdagochtend moesten we uitchecken, en we verbleven onze laatste nacht in een hotel dicht bij de luchthaven. Om vier uur ’s ochtends stonden we zondag op om onze vlucht om kwart na zes te halen. Om half negen waren we weer in België!

Ben jij op reis geweest deze zomer?

Heb je deze al gelezen?

6 Comments

Laat iets van je horen!

Uw email adres wordt niet gepubliseerd. Velden met een * zijn verplicht.